• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 ERSDH ESR-1144x350

Dit zijn de beloften van KPN Partner Network  

04-12-2020
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

De afkorting Pro staat zeker ook voor promise, stelde Camiel Janssen directeur van KPN Partner Network onlangs bij de aftrap van het online partner event Vision PRO. Op een aantal punten wil zijn organisatie zorgen dat de aangesloten partners succesvol blijven, zeker in bijzondere tijden. Een belofte aan de partners, maar ook een volgende stap in de toekomst van het nog jonge KPN Partner Network. 

De boodschap die Camiel en zijn team overbrengt tijdens Vision PRO is glashelder: “Onze missie bestaat uit drie zaken en als wij dat goed doen, willen jullie nog meer business met ons doen. Ten eerste, wij moeten ervoor zorgen dat jullie super makkelijk zaken met ons kunnen doen. Ten tweede moeten wij zorgen voor onderscheidende proposities. En ten derde moeten we waarde toevoegen aan jullie onderneming.” KPN Partner Network bestaat dik anderhalf jaar. Toen voegde KPN de indirecte kanalen (KPN, Telfort Zakelijk, Yes Telecom en RoutIT) samen onder KPN Partner Network. Dit vanuit de ambitie om het meest krachtige partner netwerk van Nederland te zijn én iedere MKB-ondernemer te helpen met de beste telecom-, IT- en security-oplossingen. Zo schreven we vorige maand al in dit magazine. En het verhaal gaat hier verder.

Makkelijk zakendoen 

Bij het eerste punt, makkelijk zakendoen, vormt met name digitalisering de basis. Camiel: ”Qua digitalisering maken we grote stappen, daar zit een flinke versnelling in. Of het nu gaat om betere functionaliteiten in Onebase, een uitgebreid partner portaal, integratie met belangrijke applicaties zoals Autotask, Exact en AFAS, alles om het voor een partner makkelijk te maken.” Zo zal het aantal API’s de komende jaren groeien van 150 naar 500. En over digitaal gemak gesproken: ook de leverstraat naar de partner wordt 100 procent geautomatiseerd. 

Camiel: “Door het samenvoegen van afdelingen en het centraliseren van Capex kunnen we steeds sneller anticiperen op IRMA, de besteltool vanuit RoutIT. Daar bieden we zogeheten Functionality as a Service. Met makkelijk zakendoen behouden we de toegevoegde waarde, die onder druk staat in deze markt. Heel belangrijk voor onze partners is ook dat we een snelle time-to-market voor ze kunnen realiseren. IT-development zelf doen is enorm lastig, zeker omdat er een grote schaarste is aan IT-specialisten. Wij leveren de bouwblokken voor onze partner. Zijn grootste winst lag in het verleden bij advies en installatie, dat is verschoven naar adoptie en integratie.” 

Onderscheidend vermogen 

Onderscheid in de markt is er zeker al, stelt Camiel: “Wij zijn de enige provider in Nederland die vol én goed inzet op de integratie tussen telecom en IT. Dit is hét moment om daarop door te pakken. De werkplek, die we nu al als licenties leveren, maar die straks ook managed gaat komen. Het verglazen van Nederland, tv, unlimited data, de eSIM. Of security: Extra Veilig Internet heeft zich inmiddels wel bewezen. Kijkend naar Extra Veilig Internet houden we momenteel per dag 1,9 miljoen DNS-aanvallen naar malafide websites tegen en stoppen we vijftigduizend virussen die nog steeds in e-mails bij klanten binnen komen. Endpoint protection, Cisco Meraki, TV, 5G. We hebben voor iedere partner een mandje waarmee je de komende tijd, ook in de periode van corona, onderscheidend gaat zijn. Een snoeptrommel met producten die voor alle partners opengaat.”  

Toegevoegde waarde 

Het leveren van toegevoegde waarde aan de partners is de derde belofte, stelt Camiel. “Om dat mogelijk te maken, om samen te werken en om goed de innovaties en producten naar de markt te kunnen brengen, hebben we op dit moment twee partnermodellen. Aan de ene kant Rout IT en aan de andere kant KPN Eén Excellence Business. RoutIT–partners zijn gewend om als klanteigenaar met in– en verkoop hun eigen marge zaken te bepalen. Dat levert veel ondernemerschap naar je klant en voor je eigen bedrijf.” Dan is er nog het KPN Eén Excellence Business-model.

 Camiel: “Met veel support in de KPN Partner Network University, marketingactiviteiten en ook base–bescherming. In dit model zitten steeds meer de waardeproposities waarin met name de strategische partnerships zoals met Microsoft en Cisco terugkomen. We kijken nu hoe we de goede punten uit beide modellen kunnen combineren. We zien dat de markt van IT security en telecom bij elkaar komen. Het behouden van een klant die je breder kunt bedienen levert in zo’n geval tot wel vier keer zo veel op. En de eindklant wil bovendien volledig ontzorgd worden voor zijn IT. In feite wil je toe naar een hybride model waarbij je als VAR-partner flexibiliteit hebt op mobiel én gebruik kan maken van het in– en verkoop model, powered by KPN.” 

Nieuwe wereld 

Ondertussen ontstaat er achter de schermen in rap tempo een organisatie waar de neuzen dezelfde kant op staan, stelt Camiel vast. “Als je kijkt hoe we Vision en in het voorjaar Release hebben neergezet, is dat een prestatie van de hele club. We hebben intern vier DNA-profielen bij elkaar gebracht, mijn grootste integratie ooit. We zien veel overeenkomsten, à³à³k waar we elkaar versterken.

Bij Telfort waren we bijvoorbeeld heel ondernemend, dat willen we hier ook uitdragen. We zijn nu de laatste stukjes van de puzzel aan het leggen.” Stilstand is daarbij keihard achteruitgang, stelt Camiel. “De bewegingen die ik hierboven benoemde moeten we maken. Sterker nog, we gaan ons daarmee nog sterker onderscheiden in de markt, en dat is nodig. De ARPU’s op mobiel, vast en breedband dalen nog steeds. Een provider die hier niet in beweegt zal op den duur moeten gaan sleutelen aan de marge die een partner kan maken.” 

 Verschil maken 

Kennis is bij al deze ontwikkelingen van groot belang. Camiel: “We gaan bijvoorbeeld volgend jaar drie keer zoveel investeren in onze University. Ede wordt het competence center van KPN Netwerk, zeg maar het Nyenrode van onze sector.” De vooruitgang is ook te constateren in de uitbreiding van het team. Op korte termijn schaalt het bedrijf op in business consultants om partners te ondersteunen bij de verkoop en oplevering van de werkplek- en security-oplossingen. 

“We leven in een nieuwe wereld, besluit Camiel, “waarin winst zit in het goed omgaan met je kostenstructuur én het realiseren van toegevoegde waarde. De kracht van KPN in het MKB–segment zit niet in het leveren van maatwerk in bijvoorbeeld een werkplekoplossing. Hier zijn onze partners juist heel goed in. Wij op onze beurt zijn goed in het inrichten van standaard bouwblokken zoals de moderne werkplek, voorzien van security, breedband, 4G/5G. En applicaties voor koppelingen met Cisco, Microsoft en dergelijke. Met deze combinatie gaan we, samen met onze partners, het verschil maken. Wil je als partner deze weg (verder) inslaan en het fundament van je bedrijf ook voor de lange termijn bouwen? Dan nodig ik ondernemers uit deze reis samen met ons te maken.” 

Tags: partnerprogrammatelecom

GerelateerdeBerichten

Telecom roept op tot samenwerking bij Defensie-oefeningen die radiosignalen verstoren

2025/07/23

“nieuw partnerprogramma”

2025/07/04
Volgend bericht

Voorkom standby-energieverbruik en onnodige verspilling van elektriciteit

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon